taghzieh

 اداره تغذیه
توزیع وعده‌های غذایی صبحانه، ناهار، و شام، بر اساس قوانین و مقررات صندوق رفاه دانشجویان، همچنین تجهیز، نگه‌داری، نظارت بر توسعه فضای غذاخوری‌ها و آشپزخانه‌ها، کنترل کیفی، و نظارت بر حسن انجام کار پیمان‌کاران غذاخوری‌ها و تریاهای دانشگاه، از وظایف این اداره محسوب می‌شود.

واحد کنترل کیفیت، واحد تحقیق و توسعه، واحد رایانه و 5 غذاخوری در سطح پردیس دانشگاه، زیرمجموعه این اداره هستند.
دانشجویان می‌توانند برای صرف غذا، به غذاخوری‌های سطح پردیس دانشگاه مراجعه کنند. مشخصات و نشانی اینترنتی این غذاخوری‌ها را می‌توانید در اینجا ببینید.

۱- غذاخوری فجر (پشت سراهای دانشجویی فجر ۱ تا ۴ - روزانه پذیرای ۵۰۰۰ نفر ویژه دانشجویان پسر - صبحانه، ناهار و شام)
۲- غذاخوری پردیس (جنب خوابگاه پردیس ۱ - روزانه پذیرای ۴۰۰۰ نفر ویژه دانشجویان دختر- صبحانه، ناهار و شام)
۳- غذاخوری یاس  (پشت دانشکده علوم اداری و اقتصادی- روزانه پذیرای ۱۵۰۰ نفر دانشجو - ناهار)
۴- غذاخوری زیتون (پشت دانشکده مهندسی - روزانه پذیرای ۲۰۰۰ نفر دانشجو دختر و پسر -  ناهار)
۵- غذاخوری مهر (مقابل خوابگاه پردیس ۸ - روزانه پذیرای ۲۰۰۰ ویژه دانشجویان دختر - ناهار و شام)

 

 واحد کنترل کیفیت
این واحد، کنترل کیفیت مواد اوّلیه و غذا از نظر پخت و پز و نحوه ارائه آن را عهده‌دار است. دو کارشناس صنایع غذایی به همراه تعدادی دانشجوی ناظر کیفی در همه زمان‌های توزیع در غذاخوری‌ها، به عنوان رابط این واحد و دانشجویان، حضور فعّال دارند. این واحد مجهز به آزمایشگاه طبخ و فرمولاسیون غذا است. نظرسنجی درباره کیفیت غذا و نحوه ارائه خدمات غذاخوری‌ها، از دیگر فعالیت‌های این واحد است.

واحد تحقیق و توسعه
این واحد وظیفه تحقیق در خصوص غذاهای جدید، بهبود روش‌های پخت، فرمولاسیون غذایی، تدوین برنامه‌های غذایی بر اساس اصول علمی، آنالیز گِرَم‌های غذایی و میزان نیاز دریافت گروه‌های غذایی و برگزاری کلاس‌های لازم را بر عهده دارد.

واحد رایانه
این واحد در ساختمان اداره تغذیه واقع شده است و مجری سیستم مکانیزه انتخاب غذا است. وظیفه اصلی آن ثبت و ضبط رایانه‌ای آمار و رفع مشکل کارت‌های دانشجویان، برای استفاده از غذاخوری است.

   راهنمای استفاده از سیستم تغذیه، در پورتال دانشجویی به نشانی https://pooya.um.ac.ir، لبه «دانشجویی»، گروه «امور تغذیه»، قرار داده شده است.

taghzieh2

 

تعاریف نوع انتخاب غذا
۱) انتخاب عادی: به انتخاب غذایی گفته می‌شود که دانشجو توسط سیستم در زمان مقرر (حداکثر ٤٨ ساعت اداری قبل از هر روز)، انتخاب کرده باشد.
۲) باز خرید: در صورتی که در زمان مقرر، غذایی انتخاب نکرده باشید، می‌توانید با انتخاب پیوند «باز خرید» اقدام به انتخاب غذا کنید. این انتخاب تا قبل از پایان ساعت توزیع غذا، انجام پذیر است مشروط بر آنکه دانشجوی دیگری که از قبل انتخاب غذا کرده است، غذای خود را لغو کرده باشد. در واقع، شما غذای لغو شده‌ی دیگران را انتخاب می‌کنید. بنابراین اگر فرد دیگری، غذایی لغو نکرده باشد، نمی‌توانید غذایی انتخاب کنید
۳) میهمان: در صورت وجود غذا در غذاخوری، هم‌چنین داشتن مبلغ کافی در حساب کارت دانشجویی و نیز داشتن رزرو غذا، می‌توانید در هر وعده یک عدد میهمان نیز درخواست کنید. این درخواست با اعلام به متصدی صف توزیع غذا انجام می‌شود. در هر ماه حداکثر ٥ عدد میهمان به شما تعلق می‌گیرد
۴) فراموشی: در صورتی که هنگام مراجعه به غذاخوری، کارت دانشجویی خود را فراموش کرده باشید، می‌توانید به متصدی صف توزیع مراجعه کرده و درخواست فراموشی کنید. طبق قوانین فعلی، در هر ماه حداکثر 3 بار بدون در دست کارت دانشجویی، غذا تحویل داده می‌شود.

b87f15a414327f3015f320a0566ea7fe

 سایر موارد پیرامون تغذیه و غذاخوری‌ها

  • بر اساس دستورالعمل صندوق رفاه، خانواده دانشجویان متأهل ساکن در سراهای متاهلین، سهمیه غذا ندارند.
  • صبحانه و شام فقط به دانشجویان روزانه خوابگاهی ساکن در خوابگاه‌های داخل دانشگاه تحویل می‌شود.
  • ساعات کار غذاخوری‌ها تابع فصل است و از قبل اعلام می‌شود.
  • امکان تحت پیگرد قرار دادن کارت‌های مفقود شده، در سیستم تغذیه وجود دارد تا دیگران نتوانند از کارت شما استفاده کنند.